"Допит" президента

"Д О П И Т" ПРЕЗИДЕНТА

ВЕДУТЬ СТУДЕНТИ З МИКОЛАЇВСЬКОГО ПРЕДСТАВНИЦТВА

ВІДПОВІДАЄ Петро Михайлович ТАЛАНЧУК

 

1. Ваше кредо? Робити людям добро. Цьому навчили батьки змалечку, і я намагався це робити все своє життя. Особливо переконався, що саме так має бути, коли потрапив в автомобільну аварію. Лежав у надзвичайно важкому стані в лікарні, і хтось із відвідувачів передав сніп гвоздик із запискою: "Ніколи не забуду того доброго, що Ви для мене зробили. Бажаю якнайскоріше одужати". І чийсь гачочок-підпис. Зараз, обіймаючи посаду Президента Університету "Україна", деякою мірою пишаюся тим, що, посідаючи керівні посади в попередні роки, жодну людину не віддав до в'язниці, що за мого керівництва з моєї вини ніхто не загинув.

2. Я був би щасливий, якби... Україна взяла, як кажуть мисливці, свій слід і почала інтенсивну розбудову економіки і, паралельно з цим, освіти.

3. Моя найбільша мрія — дійсно, найбільша: щоб Україна стала європейською державою.

4. Моїм найбільшим досягненням було усвідомлення того, що можу бути корисним людям і робити добро.

5. Я завжди ставлюсь із недовірою до реклами. Особливо нашої. Можу пояснити, чому: там завжди вбачаю намагання когось обдурити.

6. Ваші пріоритети порядність, доброта. Активна життєва позиція. Небоязкість заступитися за слабшого, допомогти слабшому. Вміння працювати до самозабуття.

7. Дали б мені в руки автомат і свободу дій автомат віддав би охоронцям, а сам би зайнявся освітою, підвищенням культури взагалі і правової зокрема.

8. Я завжди прагнув займатися тією справою, яка мені найбільше до душі.

9. У чому смисл освіти? Допомогти людині усвідомити, що вона є Людиною. Навчити її професіональній справі, виробити стратегію поведінки. Таку, аби комфортно почуватися в житті.

10. У дитинстві мене мати вчила, що праця дає комплекс задоволень як духовних, так і матеріальних.

11. Що свого часу Вам недодав вищий навчальний заклад (коли Ви були студентом)? Не знаю, чого він мені недодав, але дав головне навчив самостійно працювати.

12. Гарні батьки завжди створюють умови, аби діти якомога самостійніше формували власний характер.

13. Педагогом може бути людина, яка дуже любить людей, глибоко поважає їх і намагається зробити їх якнайкращими.

14. Педагог не має права, найперше, халтурити, на низькому науково-методичному рівні проводити заняття. По-друге, перестати хвилюватися перед заняттями. Якщо педагог перестав хвилюватися, йому вже можна не ходити на заняття, а треба шукати іншу роботу.

15. Університет має бути Храмом науки. А це означає, що, входячи до нього, хочеться вклонитися йому, зняти головне вбрання... Повітря, усе довкілля повинно бути просякнуто науковими ідеями. Всі дошки мають бути обліплені об'явами про колоквіуми, симпозіуми, диспути. Одним словом, там ніколи не повинен згасати дух пізнання, творчості.

16. Студентові необхідно засвоїти, що тільки наполегливе, сумлінне навчання зробить його висококваліфікованим фахівцем, а кращим соціальним захистом в умовах ринкової економіки є глибокі професійні знання.

17. Що таке Університет "Україна" сьогодні? Це закинутий пустир у привабливому місці, де живі дерева, квітники перемішані з купами каміння, сміття, як на звалищі. Щоб розбити культурний, цивілізований парк, слід багато попрацювати, розібрати завали-проблеми. Іншими словами: це чудовий об'єкт для напруженої і наполегливої співпраці ентузіастів. Це суміш ідей, концепцій, освітніх технологій, які слід належним чином логічно з'єднати між собою і створити чітку органічну й добре організовану структуру.

18. Що таке Університет "Україна" завтра? Один із найпотужніших навчальних закладів України, процес навчання в якому ведеться на основі новітніх освітніх технологій, проводяться глибокі наукові дослідження за участю студентів із широкого спектру спеціальностей. Це заклад, де багато уваги приділяється навчанню людей із особливими потребами, котрий має власну потужну структуру, готує високоякісних спеціалістів, працевлаштування яких саме через рівень підготовки не викликає особливих проблем. Займається соціальним захистом своїх вихованців. Це потужний просвітницький і духовний центр. Це такий навчальний заклад на базі нових освітніх інформаційних технологій і з такими значенням, роллю і внеском у суспільство, яким свого часу була Києво-Могилянська академія.

19. Останній раз у громадському транспорті я їздив і їжджу майже щодня. Щоразу, як інженер, оптимізую цю задачу. В умовах Києва виходить: оптимальніше їхати громадським транспортом, що я часто і роблю, хоча маю два власних автомобіля.

20. Не люблю, коли чоловік або жінка теревенять про свої інтимні стосунки.

21. В житті сподіваюсь тільки на себе.

22. Люди, з якими я працюю, в більшості своїй особистості, і тому дуже важко створити з них у короткий термін злагоджений, працездатний колектив. Це мої однодумці і мої соратники, яких я надзвичайно поважаю.

23. Я бажав би народитися (саме де) набагато пізніше. Там, де й народився, на чудовому, мальовничому Пороссі на Київщині, з тим, аби більше зробити для розбудови нашої незалежної Української держави.

24. Якби почав життя спочатку, я, мабуть, обирав би собі професію, яка була б пов'язана зі щоденним спілкуванням із живою природою. У цьому середовищі багато природного, цікавого і щирого. Мабуть, недарма мешканці міст заводять у квартирах котиків, песиків, папужок...

25. Сучасну молодь я надзвичайно ціную і поважаю. Вона розумніша за наше покоління, прагматичніша. Покладаю надії, що вона виявить ініціативу, активність і поставиться з високою відповідальністю до процесів подальшої розбудови незалежної держави.

26. Від робочого будення мене відволікає робота. В ній я забуваю про все Причому йдеться про працю як розумову, так і фізичну. Мені добре відоме солодке почуття задоволення, коли голова йде обертом від праці розумової або ломить спину, руки й ноги від фізичної. За умови, що ти завершив велику роботу.

27. Немає сенсу життя без творчості у широкому розумінні, без обов'язків перед родиною, державою, суспільством. Кожна людина повинна щось любити і когось кохати.

28. Політика це сфера надзвичайно тонких людських стосунків, однак дуже часто робиться брудними руками. І найстрашніше, що дехто цей бруд ділків від політики вважає чи не однією з її професійних ознак, і саме цим виправдовує деякі ганебні вчинки у діяльності політиків.

29. У вихідні я частенько доробляю те, що не встиг закінчити в робочому тижні. Люблю рибалити або збирати гриби. Інколи відволікаюсь, переглядаючи цікаву телепередачу.

30. Галасливі компанії я не сприймаю, бо є тисячі цивілізованих інших способів для самовираження і самоствердження.

31. Конкуренти заважають мені не заважають, а навпаки: тримають мене в хорошій робочій формі. Змагальність за ефективність роботи була і залишається одним із рушіїв продуктивного духовного чи матеріального виробництва.

 

Газета "Університет "Україна", № 1-2, 2000

видання: Газета "Університет "Україна", № 1-2, 2000, час видання: 2000


25/02/2010