Сіль на рану

Сіль на рану

Київську екологічну ситуацію значно погіршує багаторічне використання технічної солі для запобігання ожеледиці. Навесні, коли сніг розтане, соляний розчин вбереться у ґрунт, отруїть його і ще кілька місяців страждатимуть від такої «підгодівлі» дерева. Але це буде потім, зате сьогодні столичні водії без проблем можуть пересуватися містом.

 

Україна використовує технічну сіль з 1994 року. За 16 зим тільки на київські дороги її було насипано близько півмільйона тонн! Щоб правильно зрозуміти цю цифру, уявіть собі всю територію міста, вкриту 20-сантиметровим шаром білих кристалів. І вся ця сіль або осідає в землі, або потрапляє до Дніпра.

Найбільше страждають дерева. Засолений ґрунт є непридатним для їхнього росту, і вони врешті-решт гинуть. Якщо в 90-х гинуло приблизно 1000 дерев на рік, то зараз ця сумна цифра збільшилася у вісім разів! Враховуючи те, що кожне дерево оцінюється в 3 000 гривень, отримуємо вражаючу цифру – щорічні збитки в цій сфері складають 24 млн. грн. При цьому столичний «Зеленбуд» висаджує кожного року 4 000 дерев і кущів на суму 12 млн. грн., тобто відновлює половину із втраченого. Але це ще не все: з нових саджанців приживаються тільки 20%. Причини – перенасиченість ґрунтів сіллю й відсутність достатнього поливу.

Збитки наносяться не лише природі. Псується асфальт і дорожнє покриття (технічна сіль – це, по суті, кам’яна, або кухонна, сіль із домішками глини чи піску), обгороджування і навіть… взуття. Також нерідко зазнають корозії автомобілі.

Загальний щорічний збиток від використання солі, за підрахунками екологів, складає близько 45 млн. грн. Вартість придбання технічної солі – 15 млн. грн на рік. А от закупівля сучасних засобів проти ожеледиці обійдеться приблизно в 40 млн. грн.

Альтернатива є: сучасні сполуки та звична снігоприбиральна техніка. За словами експертів, вже за рік, як Москва відмовилася від використання технічної солі, екологічна ситуація в російській столиці значно покращилася.

"Зіставляючи всі цифри і зважаючи на збиток, який наносить технічна сіль покриттю вулиць і пішохідних доріг, металевим конструкціям, землі і воді, не рахуючи збитки від погіршення естетичного виду міста, сміливо можна стверджувати, що всі витрати окупляться за 2-3 роки і почнуть приносити прямий прибуток", – відзначають екологи.

 

Скрипник Вікторія,

студентка ІІ курсу Інституту філології та масових комунікацій

автор: Скрипник Вікторія, студентка ІІ курсу Інституту філології та масових комунікацій

час видання: 2011


12/01/2011