Прем’єра "Шоумаsтгоуон" на Новому телеканалі

 

Прем’єра "Шоумаsтгоуон" на Новому телеканалі

Ніна Головченко

 

Оскільки життя нині змушує сучасну жінку жити не за класичною формулою 3К – «Kinder-Küche-Kirche» (діти, кухня, церква), а за її варіантом, що переформатовується як «Kinder-Kuche-Computer», мимоволі стаєш споживачем інформації, що наповзає на екран як спам-реклама.

З-поміж нав’язливих оголошень про виставки хутра та розпродаж колекції наплечників увесь час у вересні на моніторі вигулькувала фізіономія Діми Коляденка та силует чарівної брюнетки Маши Єфросиніної, які анонсували новий проект на Новому телеканалі «ШОУМАSТГОУОН».

Саме цей нахабний піар змусив на рівні підсвідомості увімкнути 7 жовтня телевізор, аби уяснити суть та якість гучно розрекламованої програми.

Ідея шоу полягає, як зазначається на сайті, у перевтіленні артистів – учасників шоу ‒  «в ідолів сцени всіх часів і народів ‒ від Lady Gaga і Фредді Меркьюрі до Валерія Леонтьєва та Софії Ротару»: тобто, значення має грим, костюм, акторська майстерність, уміння співати і танцювати. Ураховуючи той факт, що програма йде в запису, а з артистом до її початку працюють тренери/репетитори/костюмери/художники по гриму/звукорежисери, єдине, що можна оцінювати в особі, яка представляє певний образ, ‒ це акторські здібності та вміння танцювати. Отже, має значення не індивідуальність учасника, а телекартинка, створена спільними зусиллями команди «фахівців», як твердять нам на сайті телеканалу..

Що ж нам продемонстрували?

Ну, по-перше, добір восьми «талановитих» артистів. Із усіх запрошених видаються цікавими імена Микити Преснякова (причому, цікавість суто жіноча: чи обдарували відомі бабусі-дідусі свого онука талантом співака-артиста, чи це просто чергова династія «сталеварів») та Надії Дорофєєвої, яка донині видавалася перспективною молодою співачкою. А Мейхер, Кривошапка, Коляденко, Ірма Вітковська як «зірки» просто нав’язуються «фахівцями Нового телеканалу» масовому телеглядачеві так само, як і реклама шоу.

Образи «ідолів сцени». Наді Мейхер обрали для імітації образ Лайми Вайкуле, жорстко перевтілили у блондинку. На перший погляд вибір вдалий: у Лайми, так само як і у Мейхер, немає особливих вокальних даних. Але є неперевершене почуття стилю, яке пронизує всю її сутність. І як би не «дресирували» Надю за кулісами, на сцені її провінційність вилазить із усіх дірок. Фраза «Прилетела с Риги», іронічно повторена ведучою, підкреслила на рівні мовленнєвої безграмотності рівень загальної культури Мейхер (вірніше, її відсутність). Це вже не образ Лайми, а пародія на її образ.

Розчарувала команда фахівців каналу тим, що відверто використала юну чарівність Наді Дорофєєвої, вбравши її в ролі Мадонни у рожеві трусики. Чарівні сідниці рудої поп-діви крупним планом – найвдаліший образ проекту, на переконання ведучої. Двозначний коментар Марії Єфросиніної: «Я просто вижу, как растет наш рейтинг», ‒ увиразнив вульгарний акцент шоу.

До речі, просто впадає в око зацикленість ведучої саме на непристойностях. «Какая рука рабочая?» ‒ запитує вона Коляденка, коли той має натиснути кнопку й обрати собі номінацію на наступну програму. Виникає питання: це задум режисера – в такий «простецький» спосіб набратися популярності у глядача; чи це вже рівень культури ведучої, випускниці університету, що адаптувалася до смаків вітчизняного масового мистецтва? Хоча важко назвати те, що подразнює в людині її найпримітивніші інстинкти, мистецтвом.

Журі. Імена Олени Гребенюк та Юрія Гальцева не викликають ніяких запитань, бо це дійсно майстри в своєму амплуа. Так, Олена Гребенюк образ Мадонни в інтерпретації Наді Дорофєєвої прокоментувала по суті: Надії не вистачило жорсткості. Що може коментувати тут «універсальний солдат» Оля Фреймут, гостра на язик «зірка» ранкових і кулінарних проектів каналу? Те саме, що й Маша Єфросиніна: Оля двічі повторила дифірамби Олександру Кривошапко за те, що він «дал мужика в Элтоне Джоне». Хоча шоу позиціонується як шоу музично-акторських перевтілень, а не як шоу про сексуальну орієнтацію «ідолів сцени».

Фінал програми, присмачений наприкінці шляхетним повідомленням про те, що 20000 тисяч гривень, зароблених переможцем недільного шоу, перераховуються дитячому будинку в Сумах, не спростовує низькопробний характер проекту і не виправдовується сакраментльною фразою «Цель оправдывает средства».

На жаль, як засвідчує черговий телепродукт, рівень етики та естетики в українській масовій культурі знижується, набуває маніпулятивного характеру.

автор: Ніна Головченко

час видання: 2012


22/10/2012