Інтер’єр та організація діяльності сучасного офісу

Інтер’єр та організація діяльності сучасного офісу

 

Інтер'єр службових приміщень багато може розповісти про характер діяльності організації. Передусім, тому що він створює образ організації чи компанії. Загалом більшість ділових людей намагаються приймати партнерів у своєму офісі, тому що на "своєму полі" вони почуваються впевненіше. Тож кабінет, у якому приймають відвідувачів, повинен справити гарне враження. Поговоримо про основні правила організації діяльності офісу.

Стіл, завалений папером, справляє враження неохайності. Тому ніколи не кладіть на нього предмети, які не мають ніякого відношення до роботи. Слід ставитись до свого кабінету як до свого дому. Продумати в ньому все до дрібниць, так, як би ви облаштовували свою власну квартиру.

При виконанні роботи з великою кількістю паперів найкраще, щоб для цього було б одне приміщення, а інше для поточної роботи. Якщо вам доводиться зберігати різні документи, то найкраще для цього слугуватимуть висувні шухляди, які загороджують від поля зору сторонніх. Документи, які мають велику цінність і не призначені для загального прочитання, потрібно зберігати так, щоб їх випадково не змогли прочитати колеги.

Освітлення в робочій кімнаті повинно бути вибрано спеціально, як і присутність на столах оргтехніки і доступність денного світла. Штучне освітлення повинно бути не дуже яскравим і в той же час воно не повинно світити під прямим кутом в очі.

Треба мати на увазі, що приміщення з темними стінами як би зменшується в розмірі, а зі світлими візуально збільшується. Не потрібно фарбувати приміщення в яскраві кольори. Чисто білим кольором також не рекомендується фарбувати стіни, найкраще підходять світло-сірі, пастельні та інші м'які тони.

Якщо у вас є можливість повісити репродукцію, то потурбуйтесь про те, щоб вона підходила кольоровій гамі вашого офісу.

У бізнесі не існує дрібниць, тому у кожної людини, котра поважає себе, є фірмовий стиль. Він включає в себе все: візитки, бланки, емблему, рекламу, оформлення приміщення. Фірмовий стиль потрібен, щоб створити бажаний образ компанії в очах партнерів.

Розглянемо, яким має бути кабінет керівника. Обстановка кабінету повинна перш за все максимально відповідати стилю офісу, однак навіть правильний у деталях дизайн не створює потрібний образ компанії, якщо зробити помилки у стилі.

Наприклад, кабінет керівника великої рекламної агенції повинен облаштовуватись у стилі неокласицизму, під старовину. Навряд чи можна назвати вдалішим холодний сучасний дизайн. Тоді у клієнтів підсвідомо складається враження про цю агенцію як про енергетичну і лідерську в цій сфері бізнесу. А відвідувач, який побував в кабінеті, отримує уявлення про рід діяльності цієї сфери.

Кабінет директора солідного банку, оформлений в агентському стилі, недоречний, тому що створює почуття ризиковості. Надійність швидше асоціюється з класичним стилем.

Створення сучасного офісу - це ергономічне завдання, вважають більшість архітекторів. Повинно враховуватись багато психологічних і професіональних факторів взаємодії працівників компанії. Починаючи роботу над інтер'єром офісу, необхідно провести зонування, розподіл груп працюючих за професіональною приналежністю і співвідношення їх до ділянок офісного простору. Воля керівника в кінцевому плані визначає корпоративний стиль компанії і відображається в інтер'єрі офісу. Є дві особливості: з одного боку, людина намагається відгородити свою робочу зону від навколишньої, з іншого — діяльність фірми неможлива без постійної ефективної взаємодії між колегами. Розташування робочих місць має відповідати діяльності й особливостям особистостей. Загальне правило не розміщувати робоче місце спиною до відкритого простору.

Бізнес це динамічність, тому офісна обстановка повинна бути такою, щоб її було легко змінити залежно від завдання компанії чи окремих працівників. Зробити це дозволяє модульна конструкція столів і шаф. Дуже зручно, коли столи і стільці мають ролики. Створення інтер'єру неможливо без єдиного стилю меблів і аксесуарів. Один із відомих шведських дизайнерів Керсті Сандін разом із Ларсом Бюлофом в 1992 році організував компанію Materia, яка займається виготовленням меблів і аксесуарів за їхніми проектами. Головне для Materia — підкреслити ідентичність офісної архітектури до інтер'єру за допомогою меблів і допоміжних матеріалів.

Скажемо прямо: неорганізоване робоче місце це недогляд користувача, який може призвести до серйозних проблем. Тому одні просто задумались над цими проблемами, а інші напевне, геніальні люди сконструювали нові види меблів, у яких був передбачений потяг людей до віртуального світу. Я знаю багато людей, які буквально живуть перед комп'ютером по 16-20 годин. Але вони часто не думають про те, як гармонійно і правильно їм слід облаштувати своє робоче місце. Розглянемо, яким чином можна це зробити.

Комп'ютерний стіл це в першу чергу, сам стіл: нормальний габаритний стіл, а не якась легка споруда, з якої при легкому випадковому поштовху може все посипатись, включаючи принтер і монітор. У спеціальному столі слід усе передбачити, зокрема, місце для системного блоку та панель, яка висовується, для клавіатури. Монітор повинен розташовуватись по центру, ні в якому разі не в кутку. Перед монітором повинно бути багато місця: по-перше, бути близько біля екрана значить псувати собі зір; а по-друге, на вільному просторі, крім клавіатури, завжди можна розмістити книги і документи, які вам можуть знадобитись.

Кадри вирішують все, коли робоче місце правильно організоване!

Якщо працівники протягом робочого дня не встигають, це не завжди означає, що працівник поганий. Причиною цього може бути некомфортне робоче місце, за яким потрібно робити багато окремих рухів. Можливо, вам і не спадало на думку, що, заповнивши офіс меблями, які дістались у спадок від більш успішної компанії, чи зібраної зі складу якогось заводу, ви таким чином шкодите своєму бізнесу. Лише через неправильну організацію роботи вам доведеться наймати більше персоналу, ніж необхідно для нормального функціонування фірми, і витрачати на нього кошти, які могли б піти на розвиток компанії.

Час гроші, а також здоров'я.

Поговоримо про те, на чому звично намагаються економити. Зокрема, на тому, що забезпечує нормальні умови праці. Така "економія", по-перше, негативно впливає на оперативність і якість роботи. По-друге, на здоров'я працівників. Тож, якщо організація хоче мати стабільно високі результати своєї діяльності, вона має постійно дбати про високу культуру праці, а також про належні гігієнічні та санітарні умови працюючих.

 

Олександра УДОВЕНКО,

студентка III курсу

(спеціальність "Документознавство та інформаційна діяльність"),

Газета «Університет «Україна», №11-12, 2004

автор: Олександра Удовенко, студентка III курсу (спеціальність "Документознавство та інформаційна діяльність")

видання: Газета «Університет «Україна», №11-12, 2004, час видання: 2004


18/02/2010